Användarvillkor

Candlebox är en prenumerationstjänst
  • Candlebox ägs av Candlebox Of Sweden AB org nr: 559067-4296
  • När du blir kund hos Candlebox så skickas en box med utvalda kvalitetsljus till dig en gång i månaden. Leveransen sker mellan den 1:e och 10: varje månad.
  • Du väljer själv prenumerationsform, 1ggn, 3 mån, 6 mån eller varannan månad. Det går även att köpa en enskild box om detta är ett bättre alternativ för dig.
  • Om du beställer en box efter den 10:e så skickas den normalt från oss inom 3 arbetsdagar.

 

Leverans
  • Candlebox levereras hem till dig mellan den 1:e och 10:e varje månad.
  • Om Candlebox boxen inte får plats i din brevlåda får du istället hämta ut din box på närmaste utlämningsställe.
  • Candlebox Of Sweden AB ansvarar inte för det fallet att paketet har försvunnit eller förstörts efter att de levererats.
  • Vid försenad leverans som är utom vår kontroll kan vi ej ge någon ekonomisk kompensation för detta.
  • Leveransen sker med Postnord
  • Månadsboxar som beställs efter den 10:e skickas normalt inom 3 arbetsdagar.

 

Betalning
  • Candlebox Of Sweden AB tillhandahåller betalning via faktura eller kredit- och bankkort samt direktöverföring från bank.
  • Samtliga betalningar sker via Klarna AB.

 

Abonnemang
  • Samtliga prenumerationsformer är löpande utan bindningstid.
  • Uppsägning samt förändring i abonnemang sker med en månads varsel från och med den 1:e varje månad.
  • Vid uppsägning av din prenumeration skickar du ett mail till [email protected]

 

Konto
  • När du blir kund hos Candlebox skapas ett ”Mitt konto”. Där kan du se när din nästa leverans ska ske, dina kontaktuppgifter och även hantera förändringar. Du som kund tar fullt ansvar för att kontaktuppgifterna är korrekta.

 

Reklamation/Öppet köp

 

Force Majeure
  • Om fullgörandet av vårt åtagande försvåras eller förhindras väsentligt genom omständigheter som vi ej kunnat råda över, ska detta utgöra en befrielsegrund som medför framflyttning av prestationen och befrielse från skadestånd och diverse andra påföljder. Exempel på dylika omständigheter kan vara arbetskonflikt, terroristattack, ändrad författning eller fel hos underleverantör. Dock så ska detta självfallet inte kränka dina rättigheter som konsument.

 

Avtalsförändring
  • Candlebox äger rätten att med 1 månads framförhållning ändra priser och allmänna villkor.

 

Tvister
  • I händelse av tvist mellan säljare och kund, förbinder parterna sig särskilt till att försöka nå en uppgörelse i godo innan domstolsförfarande. Tillämpligt forum vid domstolsprövning är Göteborgs tingsrätt.